Monday 19 July 2010

Sommarlov

Åkte ut till landet och tog lite sommarlov ifrån bloggen och mitt hem.
Senaste tiden har spenderats i skogen, vid ett långt staket som ska målas samt i rabatterna. Röda vinbären har kommit och de svarta mognar på. I skogen har blåbären börjat komma så jag hoppas att de inte torkar bort i värmen. På körsbärsträdet har körsbären också börjat mogna. Härligt!!!
Denna sommar blir inte lika mycket gjort med en liten men det får vara som det är. Jag njuter av att kunna måla tånaglarna igen (ingen mage ivägen) och att få vara ute i naturen. Nu ska jag kika in hos er andra.

2 comments:

  1. Ha,ha! Det där med att måla tånaglarna känner jag igen! Har målat mina med välbehag de senaste 15 månaderna. Ingen mer mage för mig. Två gånger räcker :). Skrattar också när jag läser ditt inlägg om "bullerbymammor". Jag är rädd att det närmsta jag kommer bara är en wannabe... Men försöka går ju. För hemligheten är väl att de där mammorna också har så kul, samtidigt som de gör allt. Skumt.

    Ser själv fram emot att få gå i skogen och leta blåbär om ett par dagar så jag hoppas verkligen att det hinner regna lite också. Plättar med blåbärssylt är bland det bästa som finns (fast mina ungar nollar det).

    Ha det fint och NJUT!
    Cathrin

    ReplyDelete
  2. Hej och grattis!
    Tror inte jag skrivit det förut ;) )virrig som jag är). Var ett tag sen jag kikade in här. Hoppas allt e bra. Låter som ni har en lugn och skön sommar. Passa på o njuut!
    Kram Milla

    Ps. ser att du har gamla bloggen i din blogglista. Har en ny då uppdateringen slutade fungera, vill du ändra så byt isf och-et till endast o i vitadrommarochoklad

    ReplyDelete