Sunday 4 April 2010

Glad Påsk!


Så har man ätit ågg i massor och träffat släktingarna ett par gånger om men det har varit trevligt. Såg de första tussilagosarna idag och det gör mig lycklig som ett litet barn. Plockade tom med mig en liten bukett och tänkte tillbaka på barndomen. Visst är de fina?!
Nu står de i en äggkopp på mitt matbord och jag njuter av dem!

Har satt upp en liten applikation för min graviditet via Buzzador. Tänkte testa den och hoppas att ni har överseende med det (det är ju bara två månader kvar nu).

Fick besök av påskkärringar här igår också men blev så besviken då man inte fick något påskkort. Det var ju hela grejen när man själv var barn att rita korten och sedan lämna över dem och se i fall man fick något tillbaka. Här sa barnen bara hej vi vill ha godis! Jag kände mig helt paff och lastgammal och la i godis i deras korg. Kände mig riktigt besviken.

Hur gör era barn? Ritar man inte kort nu för tiden?


Ha en riktigt trevlig påsk och njut av det den sköna vårsolen har att bjuda på!

10 comments:

  1. Första besöket på den här bloggen:. Alltid spännande;). Men har du hittat tussilago!?! Jag ska ge mig ut imorgon och leta om vädret tillåter.

    Kramis/Heléne

    ReplyDelete
  2. När jag var liten ritade vi inga kort heller... Kanske har något med var i landet man bor? Här får vi kort i massor. Härligt med tussilago!
    Kram/ Anna

    ReplyDelete
  3. Så spännande med en lite bebis! Tussilago, underbart!!! Då finns det hopp om en vår snart!!! Klart våra barn gör påskkort när de går påskkärring, sen får de bara gå till de närmsta grannarna här, de vi känner. Det var ett tiggigt sätt att gå påskkärring tycker jag...men alla kanske inte är så traditionella av sig, kanske en modern kärring = )?

    Ha en bra fortsättning på påsken!
    Kram L-L

    ReplyDelete
  4. Förstår att du blev besviken, här lämnar kärringarna ett påskbrev som dom ritat själva. Och så får dom godis, här kom så många iår så godiset tog slut! Jag fick ta en tur till garaget och fixa lite...fniss. Och har du hittat tussilago, vi ska ta en tur imorgon och kolla om dom blommar här.
    Ha det gott
    Stor kram
    AnnaMaria

    ReplyDelete
  5. Oj, har du hittat tussilago redan? Här står snön i drivor ännu! Mina barn var och påskade med mormor och morfar idag, och jag tror att de gav påskliljor som barnen satt fjädrar i åt dem de besökte (det var nog bara bekanta). Åtminstone fick jag en sådan av dem då de kom hem :-).
    Glad påsk!

    ReplyDelete
  6. Hej!
    Fortsatt god påsk!

    Min flicka tilverkar en massa påskkort, men hon går inte runt som påskkärring..kanske hon kunde donera kort till dem som bara kräver att få och inte ge..*ler*...

    Fina tussilgao!

    Kram Mariette

    ReplyDelete
  7. Här målar i påskebrev som vi viker, fyller med godis och så åker vi runt till vänner och familj och skickar. Sen när man kommer hem så har man fått massa godis=).

    Härligt att du hittat vårblommor ute då känns det att våren är här.

    Ha en fortsatt bra påskhelg,
    kram Rebecca.

    Ps. kul att få se hur långt bebisen är på gång.

    ReplyDelete
  8. Nog tycker jag att de ska komma med ett litet påskkort också. Här har det inte varit någon påskkärring ännu faktiskt.

    Härligt med tussilago. Lite färg ute i naturen är precis vad vi behöver just nu!
    Kram Jenny

    ReplyDelete
  9. hmm, vi har faktiskt inte haft besök av små påskkärringar - någonsin så där jag bor verkar det inte vara någon utspridd tradition alls. Så frågan kan jag inte svara på...

    ReplyDelete
  10. Hoppas påskhelgen har varit underbar!
    Kram Sofia

    ReplyDelete