Monday 5 April 2010

Vart tog våren vägen?


När jag drog upp persiennen i morse så snöade det utanför fönstret. Jag kunde inte tro mina ögon och ångrade genast att jag inte plockade alla de stackars tussilagosarna som jag såg i diket igår...
De som står hemma här på bordet är mycket granna och jag hoppas att de som står där ute dragit ihop sig ordentligt och tittar fram om ett par dagar igen.

Tänkte dock trotsa snön (som borde försvinna om en dag eller två då den verkar rätt blöt) och gå till simhallen (kanske kan den lilla få plats att vända sig rätt igen). Har inte simmat på en vecka nu och det är rätt skönt. Sedan får nog påsk sakerna plockas undan och lite mer vårväxter inhandlas. Har planterat en massa avokado-kärnor som jag hoppas ska ta sig. Det är dock lite vanskligt för man vet aldrig om det är hon eller han kärnor man planterat och man behöver lite av varje för att det ska ge frukt. Jag vattnar jorden och hoppas med spänning att det snart ska komma upp en liten planta.

Mitt badkar ska bytas i morgon :( då det är repat och golvet ska läggas klart i morgon så hoppas kunna dela med mig av lite bilder på dem då.

Har ni börjat plantera vår och sommarväxterna? Vad har ni för planer för dagen?

4 comments:

  1. Tråkigt med snö men jag hörde att det ska bli fint och varmt igen i morgon så vi får väl hoppas att det stämmer.

    Spännande med avokadokärnorna. Vi har sått en hel del här också, lite blommor och lite grönskare, växer som bara den.
    Idag städas det och grejas för fullt här hemma. Väntar hem sambon och barnen i kväll, längtar så efter dem!

    Ha det gott!

    ReplyDelete
  2. Jag vet vart våren tog vägen....den kom hit :-). Efter en mulen, regnig och dimmig påsk lyser solen här! Hoppas den återvänder till er också snart! Avokadokärnor har jag aldrig lyckats med. Nu blev jag frestad att prova igen! Bara jag skulle få sått alla andra frön jag tänkt så först :-).

    ReplyDelete
  3. Jag lider med er som fortfarande får snö..
    Hoppas det är väldigt tillfälligt och försvinner väldigt snabbt..
    Ha det bäst!!
    Kramen Cilla

    ReplyDelete
  4. Det undrar jag med vi tycks dra med oss regnet dit vi aker.
    Snart ar det dags for dig kul att du satt in bild med veckor och mage hoppas den lille ligger kvar tills vi kommer hem.
    Manga kramar fran oss alla i japan.

    ReplyDelete