Wednesday 24 February 2010

Vårig inspiration


Fick precis ett nyhetsbrev av Åhléns och det var rätt trevligt att titta in där. Mycket rosa och rustik, härligt!

Blir lite sugen på att baka när jag ser denna dukning. Tror att chokladen påverkat mig lite :)

Roligt att läsa vad för typ av njutare ni är. Själv är jag en riktig sockerknarkare och har försökt att hålla igen nu iom att jag är gravid och tänker att det kanske påverkar barnet. Åtminstone känns det så. Det blir ett väldigt sprattel när det kommer socker i min kropp. Hoppas att det inte är ett anlag för en ADHD gen :) (kan iof tycka att det handikappet kan vara väldigt charmigt, har närstående som har det och har nog lite de dragen själv men det är inget som stör min omgivning allt för ofta...tror jag...).

Någon som har erfarenhet när det kommer till graviditet och socker?

Ha en fin torsdag!

Bild lånad från Åhléns

8 comments:

  1. Det såg fint ut, riktigt vårigt! Börjar faktiskt längta nu...

    Kram Pernilla

    ReplyDelete
  2. Hmmm, det har jag inte tänkt på, att socker är farligt för bebisen. Men såg du Malouprogrammet om sockerberoende? Tror det var igår. Jätteintressant. Kolla in på tv4.se. Säkert bäst att äta så sunt som möjligt när man är gravid.

    Jo just, sängen kommer från House Doctor tror jag. Köpte den på Handplockat i Linköping. För 1100kr, storkupp! Tjoho. :D

    ReplyDelete
  3. Jag som gillar rosa. Får ta mig en tur dit kanske.
    Kram Stina

    ReplyDelete
  4. Men så kul att du väntar barn!! GRATTIS!
    Ät nyttigt så mår både du och lilla bebisen bäst!!!
    Kram
    Eva

    ReplyDelete
  5. God morgon!

    Härlig vårinspiration!

    Det här med graviditet och socker vet jag inte något om - men det är såklart bra att tänka på att äta så bra och nyttigt som möjligt. Och det är ju inte så svårt när man har något så där fantastiskt i magen:)

    Ha det gott!

    ReplyDelete
  6. Hej
    Å vilken härlig bild!! Vet inte alls hur farligt det är med för mycket socker...men socker behöver man ju=))) speciellt när man är gravid=)
    Kraaaam

    ReplyDelete
  7. Förvirrade mig in på Åhlens härom dagen när jag skulle hämta ut medicin till ungarna på apoteket. Mycket fint, men allt jag kom ut med var ljus. Konstigt... Fast det var å andra sidan ganska många ljus :).

    Jag är en total chokladjunkie. Allt från Marabou till Lindt till handgjorda praliner slinker ner... Socker och graviditet kan vara ett litet trassel men mrkte själv inte av något. Det enda var att jag inte var sugen när det låg en liten Em i magen men var helt beroende (ännu mer alltså) när det Oscar låg där. Och passa på att njut av choklad. Många bebisar får ont i magen av choklad om man frossar och ammar.

    Ha en fin torsdag, i morgong börjar helgen!
    Kram

    ReplyDelete
  8. Jag upplevde nog inget speciellt när jag åt socker då jag var gravid, men däremot när jag åt glass. Varje gång jag åt glass fick min son hicka i magen, stackarn.
    Kram

    ReplyDelete