Sunday 11 April 2010

Bröllop

I lördags blev det som sagt var en promenad på Hornsgatan i Stockholm för att prova bröllopsklänningar. Det var inte jag som skulle prova utan en vän till mig och vi hade det mycket roligt då hon provade både sånt som hon mycket väl kunde tänka sig samt sånt som var lite för mycket och något som var helt galet. I tredje affären hittade vi en klänning som kändes lekfull, tuff och fin och den gillade hon skarpt. Nu måste hon suga lite på karamellen och komma fram till vad för typ av klänning hon ska ha.
Det är alltid roligt att få vara med som smakråd. Man kan ju ha hur många idéer som helst när det inte är ens eget bröllop. Det är rätt många detaljer att tänka på så det är trevligt att få komma som gäst :) men visst skulle man såklart vilja gifta sig en dag. Får väll bestämma mig för att fria någon gång men det kommer att dröja minst ett år (någon av er som friade till er man?). Tills dess njuter jag som sagt vara av mina vänners planer istället.
Efteråt åt vi lite god lunch på Götgatan och bläddrade i bröllopskataloger. Nog är det roligt alltid att titta på klänningar, frisyrer, ringar, inbjudningar, blommor osv. Det är som sagt en del saker att tänka på.

Hur spenderade ni er lördag?
Bild lånad av Johanna Lundqvist

No comments:

Post a Comment