Friday 19 November 2010

Tapeter och härliga bokstäver

Har julen nästan helt i tankarna nu. Stack in hakan på Åhléns för att värma mig och de har en hel del fina saker som jag plockade på mig och sedan la tillbaka... Jag måste skaffa mig en symaskin så att jag kan skapa lika fina kreaktioner själv istället. Det blev ett par ramar och två krukor som avokadon ska få bo i.

I helgen ska jag se om jag kan hitta lite ståltråd och se om jag kan göra något kul av mossan som ligger ute på balkongen. Det ser jag fram emot.
Tänkte bara visa er en lite kul tapet som jag såg på Sköna Hems sida idag. En bokstavstapet! Perfekt om man har en liten hemma som jobbar med alfabetet. Kan inhandlas hos Osborne & Little och det är den välkände illustratören Quentin Blake som ligger bakom den. Lite kostsam för min smak då den ligger på 590kr rullen men jag gillar den ändå.

Ha en fin helg och missa inte att delta i min utmaning här!

2 comments:

  1. Jättesnygg tapet! Lite synd bara att de blandat stora och små bokstäver. Ur inlärningssynpunkt i alla fall. Å andra sidan blir det ju mycket snyggare så!

    ReplyDelete
  2. Tapeten är verkligen superfin - tänk va läckert som en fondvägg...

    Kan tänka mej att du hittade mycket fint på Åhlens. Fick med en liten broschyr därifrån med Sköna Hem tidningen som damp ner i brevlådan i dag - massor av bra julklappstips.

    Den "lilla" (du gissar att det är en liten fröken - det gör jag med:) är beräknad till den 3/1. Hoppas så klart att den skall hålla sej över nyår men är tveksam. Båda mina två tidigare har haft bråttom och kommit två veckor för tidigt. Men men - den får komma när den vill och jag vet att jag kan inte styra det:)

    Ha en go helg - kram kram!

    ReplyDelete