Saturday 11 September 2010

11:e September

Idag är det nio år sedan 11:e septemper inträffade. Vad tiden har gått fort och har vi blivit något klokare sedan dess? Jag skulle vilja säga nej tyvärr. Jag önskar att vi hade blivit det men det har vi inte. Ibland behöver man påminnas men visst känns det som att det var i går som man såg byggnaderna på tv rasa ihop och inte kunde tro sina ögon. Hur mångas liv förändrades inte?! Jag bodde i London då och hade lagt upp en flyktplan för hur jag skulle lämna landet om något hände i London. Jag var så glad över att jag hade ett land som Sverige att fly hem till. Jag var också glad att jag inte behövde ta tunnelbanan för att komma till jobbet. Lustigt hur man kan tänka va?! Samtidigt så händer det saker i länder som Pakistan varje dag och man bara flickar sig vidare till Idol eller något annat intressant på tv...

No comments:

Post a Comment