Sunday 28 February 2010

Vagn inhandlad!

Tyvärr kommer det att bli en del skrivande om barn nu för mig då detta är nytt så ni som endast gillar inredning får ha lite tålamod med mig. Tror att man börjar bli lite stressad nu inför att det ska komma en liten i maj. Den där att göra listan börjar bockas av och jag tror att min sambo förstod här om dagen att jag av någon anledning börjar bli lite stressad. Egentligen behöver man inte vara det. Ett barn har ju inte så många behov när den föds har jag fattat det som mer än att äta, sova och bli älskad och ompysslad men ändå blir man stressad. Vi har ju en del saker som vi måste fixa hemma och en del av de sakerna kan vänta men efter ett besök hos sambos syster med en supergod brunch bombarderade vi dem med frågor ang vagnar (vad har varit bra med er vagn, vilka hjul ska man ha, behöver man en försäkring, vad har ni för lås till vagnen, blir det varmt för barnet på sommaren om man väljer en mörk vagn, hur bra är regnskyddet som man får med, behöver man myggnätet...) och sedan åkte vi faktiskt till Babyland (tillsammans med alla andra, de hade visst en kuponghelg som vi inte kände till så vi fick kuponger att handla extra för 1350kr så nu ska vi bara ta reda på vad man mer behöver) och beställde en. Det blev en Teutonia Spirit S 3 i design 3855. Inte den trendigaste kanske och jag kommer inte att vara snyggast på stan men jag tror att den blir mest praktisk för mig. Barnet kan sitta åt båda hållen, det är tre hjul så den ska funka bra i skogen (bor fem meter ifrån skogen) och den är smidig att köra. Varför färgen blev som den blev var för att den verkade mest praktisk. Jag skulle gärna vilja vara den där personen med ett vackert vitt hem och en barnvagn som passar in i det men har insett att jag mer är en enkel och praktisk person (tror det iaf). Nu är jag 7000kr fattigare men förhoppningsvis så betalar det av sig i längden.

Nu sitter jag med badrumskatalogerna och kryssar badkar. Vore skönt om vi även kunde pricka det av listan :) Det lutar åt en enkel variant. Funderade på detta med bubbel men har kommit på att man kanske inte använder det så ofta och det kanske är mer opraktiskt när man har barn. Vad tror ni? Klassiskt eller bubbel?

No comments:

Post a Comment