Saturday 9 January 2010

Liljeholmsbadet

Vaknade upp till en mycket vacker dag idag! började med att ta en lång och trevlig promenad. Smet efter ett par timmar in på Liljeholmsbadet vilket var intressant. Liljeholmsbadet är ett litet pontonbadhus som ligger i Liljeholmsviken och invigdes 1930. Den skönt visst på 50 talet och har ett antal gånger varit nedläggningshotat. För mig har det mest varit känt som ett nakenbad men det är speciella dagar avsatta för det. Idag var ingen sån dag men man måste tycka att det är okej att byta om på ett ställe bakom ett skynke, duscha på ett annat osv. Det var en del intressanta människor där och Peter Siepen talade intensivt med min sambo om digitalkameror medan jag bytte om. Han är en intressant person och grymt vältränad.

Det dröjer nog innan jag går dig igen då bassängen är så liten men nu har jag besökt det omtalade och varma stället i alla fall.

No comments:

Post a Comment