Tuesday 27 October 2009

Te

Tänk vad glad man kan bli när man kommer in på jobbet och de beställt in nytt te. Gott te dessutom (blir man glad av små saker i livet så har man många saker att vara glad åt)!

Jag är lite periodare när det kommer till te. Gillar att dricka svart te på morgonen och sedan får det gärna bli grönt, rött och vitt under dager och framförallt kvällen. Kanske borde man göra som många asiater gör och bara dricka varmt vatten eller citronvatten. Nu ska jag njuta av min kopp medan regnet öser ner utanför!

Varför ska man dricka te?
Det är både gott och billigt.
Efter vatten är det världens vanligaste dryck.
Högt innehåll av antioxidanter som kan skydda mot sjukdomar och motverka åldrande.
Innehåller tein som motverkar trötthet och theanin som är lugnande.
Det är mysigt!

2 comments:

  1. Hej
    Jag är också inne i en te period nu. Tack föresten för det goda teet har druktit det varje morgon och Elliot älskade det.

    ReplyDelete
  2. Jag tycker också jättemycket om te. Blir flera koppar varje dag. Ibillar mig att det är mycket bättre än kaffe (som jag ändå inte gillar)och nu när jag läser vad du skrivit inser jag att jag har rätt!

    Ha en bra dag!

    Kram Pernilla

    ReplyDelete