Monday 17 August 2009

Takpromenad - Karlsson på Taket






Då det regnat hela dagen så kunde man tro att det skulle bli en ruggig resa upp på taket men det en vacker kväll ute på Riddarholmen (Stockholms före detta slum). Härligt att vara i vackra Stockholm!
Hade väntat på denna upplevelse i ett år och nu var det äntligen min tur att leka Karlsson på Taket. Det var en fin utsikt där uppe och man fick en guidad historisk upplevelse men jag tycker att de kunde varit lite mer kunniga Upplevmer. De gjorde mig dock sugen på att investera i en Stockholms historia bok så det ska nog bli en födelsedagspresent till mig själv. Det är säkert att gå där uppe i alla fall och det kändes som att byggarbetaren som satt högre upp än mig i lyftkranen flinade åt oss när vi travade runt i hjälmar och säkerhetslinor men kul var det.

No comments:

Post a Comment