Monday 17 August 2009

KL - Shopping Mecca


Egentligen borde jag väll skriva om alla kulturella saker man kan göra i KL men då KL är en superstad för den som vill shoppa så måste jag göra som alla andra bloggare och skriva lite om kläder. Man kan gå från shopping center till shopping center men det är det inte de dyra fina märkena jag är ute efter utan de speciella kläderna som känns prisvärda. Jag fick höra att Forever21 hade en butik i KL och tvingade dit min partner. Jag klämde och kände på allt och hade säkerligen köpt många fler saker än den klänning jag köpte om jag inte haft ett uttråkat sällskap med mig. Nåväl, de hade krokodilväskor, massor av klänningar och diverse accessoarer.
Storhandlade i en annan butik där det blev fyra klänningar. Om ni liksom jag är på jakt efter jeans för en liten rumpa kan jag rekomendera Romp (de finns lite här och var) och de har fina, prisvärda enkla koftor som man aldrig kan ha för många av.
Förrutom all shopping gick vi på marknader och spanade på andra som shoppade. Det är roligt att pruta lite och se hur lågt de är beredda att gå.
Gillar KL då det finns så mycket att se. Det blev två dagar här denna gång innan vi åkte vidare till Melaka.

No comments:

Post a Comment