Thursday 2 July 2009

Cykla!

Det är härligt att cykla!
Om man startar sin cykeltur i Årsta 8:30 på morgonen så kan man åka i en rätt långsam turistrad hela vägen in till Kungsträdgården. Det är egentligen inte bilarna som är farligast i trafiken utan andra cyklister men det gör mig inte så mycket. Jag cyklar på i min "ägghjälm" som min nya arbetskamrat så glatt påpekade (schyst hjälm, vad har du för cool skoter?). Hm, det är ingen skönhetstävling men han har nog rätt, jag borde införskaffa en cool hjälm. Vart kan man hitta en sån? Frågan är väll egentlig om man någonsin är cool i hjälm. Kanske ska man köra på en hockeyhjälm. Det vore iallafall annorlunda. Annars är jag jäkligt nöjd med min röda botskänkescykel med två växlar och cykelkorg!

Om ni ser en vilsen själ i stan som har en meter hög hjälm på huvudet så bli inte rädda. Det är bara jag som är rädd om det lilla jag har innanför pannbenet!

No comments:

Post a Comment