Monday 6 July 2009

Jordgubbis!

Jag skulle göra ett inlägg per dag men har inte riktigt fått in vanan märker jag.
Inte har jag heller lyckats lägga in en enda bild men det kommer det med.

Tog cykeln på tåget i helgen och cyklade ut till Vagnhärad. Det var supermysigt och än en gång så måste jag säga att jag älskar min nya cykel (min sambos systerdotter har döpt den till Jordgubbis så nu får den heta det)!

Vet ni hur jag fick Jordgubbis?
Min bror övningskör och på något konstigt vänster så har jag lyckats kvalificera mig som handledare. Är dock dålig som instruktör så det är tur att han är så pass duktig som han ändå är. Jag är så pass dålig som instruktör att jag han se att det var en lapp fastsatt på en cykel i en trädgård där det stod bortskänkes. Jag kunde inte tro mina ögon utan tvingade min stackars bror att vända bilen (bra övning påstod jag att kunna göra en triangel-vändning av bilen). Sprang ut ur bilen och knackade på och fick cykeln. Dagen efter skulle den gå på tippen! Till min brors förtvivlan baxade jag in cykeln i pappas bil och tvingade honom att övningsköra hem den till Årsta. Stackarn! Jordgubbis är dock toppen. Känns som att det var skrivet i stjärnorna för cykeln passar perfekt och jag som var på jakt efter en cykel! :) Är sååå glad!

Dagens plus annars: Lunchen med syrran
Dagens minus: Den otrevliga kassapersonalen på French connection på Åhlens!

Plus övervägen dock minus med hästlängder!
Nu ska jag putsa på jordgubbis!

No comments:

Post a Comment