Wednesday 8 September 2010

Nattsömn

Nu har det gått en tid och Goliat har blivit tre och en halv månad. I början vaknade han tre gånger per natt men nu vaknar han minst fem gånger per natt och det funkar än så länge men kommer inte att fungera i det långa loppet. Har därför börjat höra mig för med folk om hur de gjort med sina barn för att skapa rutiner kring sömnen och hur man ska gå till väga samt läst en del om det hela. Jag blir dock inte riktigt klok på hur jag ska gå till väga för att få honom att sova bättre. Har ni något bra förslag? Skulle bara vara spännande att höra hur ni har gjort med era barn.

Ha en fin dag!

4 comments:

  1. Det låter jobbigt, blir inte någon riktig sömn för dig.
    Är ett tag sen Kalle sonen här var så liten, men vet att det var en period han vaknade ofta. Men det tror jag var när han började få tänder. Hoppas du får bra råd.
    Stor kram
    AnnaMaria

    ReplyDelete
  2. Ja det är ju så jobbigt när man inte får den sömn som man behöver. Kom inte riktigt ihåg hur vi gjorde med våra. Vi försökte ganska tidigt få dem i säng vid 7-tiden så att vi fick lite egentid. Sedan hur det är med sömn på nätterna går så i perioder tycker jag, och gör faktiskt fortfarande. Det är ju inte så många nätter som vi får sova i ett streck.
    Kan tyvärr inte komma med så mycket råd. Hoppas det blir bättre med sömnen snart!
    Kram, Jenny

    ReplyDelete
  3. Usch, vad jobbigt det låter! Har glömt hur det var...
    Vi hade tur med Julia, hon vaknade 2 ggr/natt i början, men det tog inte lång tid tills hon sov hela tiden. Min teori är att det berodde på att hon fick mjölkersättning, eftersom jag inte kunde amma. Hon blev mättare av det och kunde sova hela natten, helt enkelt.

    Hoppas det löser sig!

    Kram Pernilla

    ReplyDelete
  4. Åh Theo vaknade ofta fram tills helt nyligen, han är ju lite över 4 månader nu, jag ökade mängden mat helt enkelt även under dagtid, han vaknade för att han var hungrig. Jag försöker också se till att han får sova sin eftermiddagslur, jag har flängt så mycket så han fick ingen ro.Lycka till.
    Kram Gunilla i Singapore

    ReplyDelete