Wednesday 10 February 2010

Hall

Hallen var tapetserad när jag kom hem igår. Det var finare än det var innan. Nu hoppas vi bara att de kommer och lägger om golvet som de ska i nästa vecka också så blir det säkert bra och sedan kan vi ta oss till IKEA och inhandla en garderob. Jag känner mig lite stressad inför allt som ska fixas innan maj (barnvagn, köksö, profylaxkurser, andra kurser, försäkringskassan osv, vad bör man göra och vad kan man strunta i?) men vi är inte de första i detta land som får barn så det ska nog lösa sig.

Visst har jag spännande kvällslektyr brevid min säng! Bara en massa böcker om barn, förlossning och hur spännande och ospännande livet kommer att bli...Läste ni på mycket innan era barn kom eller fick det lösa sig med tiden? Har ni några smarta tips när det kommer till barnvagnar? Det är en hel värld för sig själv, som att köpa en ny bil!!!

1 comment:

  1. Tänkte just att jag måste kika in för att se hur det gått med hallen och det varkar ju gå bra!

    Oj, vad böcker du har! Jag gillar Lennart Nilssons bok och så kommer jag ihåg att jag hade den där boken som ligger längst upp i vänstra hörnet. Jag läste på ganska mycket med första barnet, men det hade nog faktiskt inte spelat så stor roll om jag inte gjort det. Man lär sig efter hand!

    Jag håller med det där med barnvagnar, det blir bara mer och mer finesser på dem. Det enda jag kommer att tänka på är att det är bra att ha ett ställbart handtag m man är olika långa, men det är kanske standard på alla vagnar nu för tiden (det var det inte för hundra år sen när vi köpte vagn!)Och så tror jag det finns olika däck, vissa är t.ex bättre om man går mycket i stan med många trottoarkanter osv.

    Du får berätta vad ni kommer fram till!

    Kram Pernilla

    ReplyDelete