Sunday 14 February 2010

Alla hjärtans dag!


Hoppas att ni alla har en fin alla hjärtans dag. Brunchen här idag blev lyckad och filmjölkslimpan är så god att det inte blir något mer köpebröd (på ett tag). Till och med 17-åriga lillebror åt så det sprutade ur öronen på honom.

Det har varit en mysig dag och jag har njutit i fulla drag. Efter brunchen gick vi och simmade en km i simhallen. Rätt skönt måste jag säga och så kan man smita in i bastun efteråt.
Efter middagen blev det en semla (vi har kvar bullar sedan det tidigare baket och jag kan verkligen rekommendera det receptet och som ni redan vet så är det kladdet som är hemligheten :)
Hur har ni firat denna dag som vi hämtat inspirationen ifrån fåglarna (Kopplingen till romantik och kärlek uppkom först under medeltiden och uppstod möjligtvis genom en folklig föreställning om att fåglar i mitten av februari sökte och fann sin partner. Detta inspirerade pojkar och flickor att fundera på vem som skulle bli deras Valentin, det vill säga vem som de skulle hålla ihop med minst ett år framöver).

I morgon är det nya arbetsvecka igen men det känns helt okej. Hoppas att ni får en fin måndag.

1 comment:

  1. Hej
    Nu är jag tillbaka har haft en busy helg. Kenneths mamma brukar baka filmjölkslimpa jag har dock inte provat det ännu.

    Hoppas ni haft en mysig alla hjärtans dag. Vi har tittat på drömhuset vi vill ha och ca 100 andra.

    Kram Mia

    ReplyDelete