Thursday 11 February 2010

Alexander Mqueen


Tyvärr har ytterligare en designer passerat nämligen Alexander Mqueen . Jag skulle bara vilja göra ett inlägg som minne för honom. Han var lite av en design-rebell och jag gillade honom även om vissa av hans kläder kanske var lite flippade (han broderade bland annat in ett budskap till prins Charles i ett av hans plagg). Trist att han bestämde sig för att gå vidare men kanske blir det lite mer liv i den världen...
En sko designad av honom får symbolisera det hela.

2 comments:

  1. Det hade jag missat. Den senste kollektionen kanske visar att han inte mådde så bra. Galen och lite dyster.
    Jag gillar hans tidigare kläder de var lugnare och femininare.

    Trevlig helg

    ReplyDelete
  2. Jag läste det på Aftonbladet, fast jag måste erkänna att jag inte är så påläst på honom.

    Nu har jag börjat med Facebook! Vi får se hur det går, jag har inte hållt på med det privat tidigare så det är helt nytt för mig. tyckte faktiskt att det kändes lite krångligt när jag höll på igår kväll men jag ska gå in och titta lite mer så ordnar det sig nog.
    Ha en bra helg!
    /Jenny

    ReplyDelete