Thursday 17 December 2009

Julkort

Nu är alla julkort skrivna och postade. Jag vet att det inte är så viktigt och att man istället borde skänka pengarna men jag gillar det. Nej jag skapar inte mina egna men jag gillar att botanisera bland dem och tycker att det är spännande med frimärkena. Samlade på dem som liten och tycker fortfarande att det är lite roligt att titta på motivet och vad det står på stämpeln. Till min sambos förfäran kan jag inte slänga frimärken utan jag river av dem, lägger dem på hög och sedan blöter jag upp dem ( i England samlar de in dem och sedan säljer de dem och pengarna går till välgörande ändamål). Jag får tyvärr inte pressa dem så det är ett projekt i sig som jag ska ta tag i när jag är 70 år och har den tiden. Vet ni förresten att ett sex pack med frimärken som har en liten ring på sig (de sätter ringar på var tionde eller var tjugonde förpackning) är värt lite mer än du betalar för dem.

Hoppas att de som får mina kort tycker att det är lika kul att få dem som jag tycker att det är att välja och skriva dem!

2 comments:

  1. Får man kanske något trevlig i brevlådan snart då. Jag har nu skickat vidare din glädje spridning.

    Kram

    ReplyDelete
  2. På tal om julkort har vi ett som ligger här och väntar på er men jag lyckas inte hitta er adress...och micke är totalt oengagerad när jag frågar honom om hjälp.

    ReplyDelete