Wednesday 16 September 2009

Kusin på äventyr







Så var det dags för de i omgivningen att ge sig iväg ut på resa. Träffade min kusin idag som ska bege sig ner söder ut mot Australien och Nya Zeeland. Hon ska vara borta tom juni och jag måste erkänna att jag är lite avis på henne men på ett bra sätt. För det första så är det härligt att ha något som det att se fram emot och för det andra så är det skönt att ha planer men att inte ha helt satta planer. Hennes plan är att se lite av varje, jobba lite och hyra en bil (hoppas hon inte hyr av Wicked van som vi gjorde, gillade iof R2D2 men man bör kunna lite om bilar för att köra dem).

Har gjort två längre resor själv och när man tänker tillbaka på vad man gjorde under den tiden och jämför med vad man gör här hemma så känns det rätt absurt hur snabbt livet springer på i ekorre-hjulet och hur lite man hinner med. Varje vecka tänker jag att oj vad skönt denna vecka händer ingenting, äntligen egen tid och sedan vet jag inte vad som händer för lyckas på något sätt alltid att fylla almanackan med en massa trevlig stress. Någon som har något bra tips på struktur här eller på hur man gör för att få ett längre dygn?

No comments:

Post a Comment