Sunday 25 October 2009

Lonely Planet

Svårt att gå och lägga mig nu när reseandan kommit smygande.
Morgondagens uppgift efter jobbet blir att införskaffa en Lonely Planet Mozambique.
Ska bli kul att strosa runt bland resehyllorna igen.
Har ett mindre Lonely Planet bibliotek hemma och visst man ska inte följa boken som en bibel men den är bra att ha som inspiration och det är roligt att titta i dem när regnet öser ner ute, det är grått och man vill drömma sig bort lite.

Malariamedicin ska jag också se till att hämta ut.
Det är rätt intressant det där med vad de rekommenderar. I England som jag bodde tidigare i rekommenderar de Doxycykline och när jag tidigare i år åkte till Uganda fick jag tvinga läkaren att skriva ut det till mig här i Sverige. De rekommenderade Lariam och Malorone som jag inte använt tidigare. Gillar inte att inte veta hur kroppen reagerar så det blir Doxycykline även denna gång även fast det är ett pencilin och dyrare än de andra medicinerna. Någon annan som har erfarenhet där?

Bild lånad från Lonelyplanet.com

No comments:

Post a Comment