Sunday 13 March 2011

Second hand

På min promenad hem i lördagens vårsol så smet jag och mitt trevliga sällskap in på en second hand affär (bra mycket billigare saker än det var på mässan) och jag sneglade lite på skorna de hade där. Ett par näverstövlar var väligt fina men det blev inga. Jag kom och tänkte på min farmor och hennes fina garderob som hon hade när jag var barn. När hon flyttade skänkte hon bort alla sina femtio par skor och vi hade samma storlek så jag sörje det hela lite även om jag aldrig skulle kunnat annvända hennes italienska skyhöga klackar.


Tittade in hos Inredningskaos idag och hon visar upp sina vackra skor och jag önskar att jag hade haft farmors på samma sätt hemma hos mig. En dag kanske jag också lyckas få till min egen lilla fina garderob men tills dess får jag njuta av andras inspirerande bilder.

Ha en fin söndags kväll!
Bilder lånade från Inredningskaos

No comments:

Post a Comment