Tuesday 15 June 2010

Annorlunda

Mitt liv har blivit lite annorlunda. För lite mer än en månad sedan kunde jag gå på toaletten själv och titta på mina porer länge om jag så önskade. Nu blir jag överlycklig över den korta kvällsduschen som jag får unna mig själv då min sambo har den lille på sitt bröst. Vi har utfört storverk denna vecka med napp och flaska som han faktiskt tagit (sonen, inte sambon) men jag har lite dåligt samvete måste jag säga.
På torsdag ska jag gå iväg i tre timmar och äta middag utan honom och lämna dem till sitt öde så nu pumpar jag för glatta livet och hoppas att det ska fungera. Annars kommer det att bli lite jobbigt för min sambo. Det kommer säkert att vara nyttigt men kommer också att vara en stressande upplevelse för mig. Hur tidigt testade ni att gå hemifrån och hur fungerade det för er? Tips mottages tacksamt.
Kan man se Sex in the city på Barnvagnsbio, någon som vet?

Hoppas att solen skinit lite på er. Hos oss har det tyvärr regnat en del.

3 comments:

  1. Visst är det ett annat liv? Med lite andra prioriteringar... Men likfall måste man prioritera sig själv också. Ibland. Jag lämnade man med första dottern när hon var en månad. Hade blivit tidigare om omständigheterna varit annorlunda (hon kom med akutsnitt vilket gjorde att jag inte var så mobil och skuttade omkring själv så mycket i början). För oss gick det jättebra i alla fall. Använde samma flasksort som du visar. Skall vara bra (fast det är säkert flera andra med). Så lycka till! Och försök njuta av att vara själv igen. Låter enkelt, men för mig var det faktiskt lite vemodigt (och SKÖNT på samma gång...)

    Kram
    Cathrin

    ReplyDelete
  2. Njut av att ha en stund för dej själv, så återvänder du med ny ork! Dessutom är det fint att båda föräldrarna får möjlighet att umgås med babyn alldeles för sej själv emellanåt :-). Jag minns nog inte längre när jag gick ut själv första gången utan barnen då de var babysar. Men jag kilade nog ned till cafeét undertill själv redan då andra barnet var nån vecka. Men det var så nära hem, så det kanske inte räknas? Jag ammade inte första barnet, så med henne var det mycket lättare att vara borta längre stunder. Andra barnet hade magknip och krånglade med flaskan, så det var inte lika lätt att vara borta :-/.

    ReplyDelete
  3. Känner så väl igen mig. Det här med egentid är tyvärr en bristvara när man får barn. Det är nog väldigt nyttigt att ta till vara på de tillfällen som ges. Jag tycker absolut inte att du ska ha dåligt samvete.
    Jag kom inte ihåg när min sambo var ensam med Edvin för första gången, men med Maja så tog det nog inte många dagar innan han var själv med henne några timmar.

    Ha en toppendag!
    Kram, Jenny

    ReplyDelete