Thursday 3 December 2009

Uppdrag - Instruktioner

Nu har jag fått mitt spännande uppdrag inför i morgon.
Jag ska vara på Bostället i Stockholm. Detta är ett trappstegsboende för människor som lever i hemlöshet. Syftet med verksamheten är att genom stöd och vägledning hjälpa individer att bygga upp externa nätverk som han eller hon behöver för att kunna ändra sin livssituation.
Så det jag kommer att göra är att städa, putsa fönster och rensa ut klädförråd. Ser fram emot att få en känsla för det hela.
Bild lånad från Situation Stockholm. Denna staty sitter vid Drottninggatan halvvägs till Gamla Stan. Det är en hemlös räv i brons och är skapad av den brittiska skulptören Laura Ford. Titta gärna lite extra när ni ser den nästa gång och tänk på mitt uppdrag. Det är en fin staty som ser rätt riktigt ut.
Och nu blir det reklamfilm: SituationStockholm


No comments:

Post a Comment