Sunday 8 November 2009

Vaccinering

Var iväg till Vaccinations centralen igen (denna gång på en vardag, det funkar bättre då). Signade in mig och tog en lapp för lång väntan bland frustrerande barn.
Väl inskriven så fick jag informationen om att jag är övervaccinerad. Hm, bra eller dåligt vet jag inte men jag borde ju inte bli sjuk på resan i alla fall. Anledningen är att jag varit boende i London ett tag och de har ett annat sätt att se på vaccination. Jag trodde iof att Sverige var ett av de länder som var mest försiktiga osv men det kanske inte är nyttigt att vara övervaccinerad?!
Hur som helst så fick jag ett Malariarecept och en förfrågan om jag ville vaccinera mig lite mer iom att de hade Svin-influensa vaccin över. Då jag hört på jobbet att vissa vårdcentraler inte kommer at ha vaccinet på ett bra tag så tänkte jag att om jag redan är övervaccinerad varför inte fylla på med lite mer (vilken medicinsk testkropp jag måste ha) så jag tog den.

I fredags mådde jag som om jag hade en dunderförkylning på väg in i kroppen men det var bara att intala sig att man inte var sjuk, proppa kroppen med alvedon (japp jag är en medicindump just nu) och gå till jobbet med ett leende. Lustigt hur det kan bli! Hur som helst så kommer jag inte att smitta någon med detta nu och jag kan andas när folk nyser mig i ansiktet på tunnelbanan. Härligt!!!

Bild lånad från vaken.se

1 comment:

  1. Du verkar ju normal så det kanske inte är så farligt att var övervaccinerad.
    Jag har inte bestämt hur vi skall göra med vaccineringen.

    Du får ha en trevlig vecka.

    ReplyDelete