Tuesday 29 September 2009

Vatten

Måste bara berätta hur lyckligt lottade vi är som har rinnande vatten i kranarna om ni glömt detta.
Jag hade nämligen gjort det. I söndags skulle vi ha brunch hemma och mitt i allt stök försvinner vattnet. Kanske är det jag som är handlingsförlamad men jag visste verkligen inte vad jag skulle ta mig till. Vem ringer man till osv. Då visade det sig i alla fall att det varit en läcka ute på gatan och att de jobbade hårt på att få detta löst men under tiden fick jag snällt ta mig en skurhink och fylla på vatten ifrån brunnen. Kändes lite märkligt och folk tittade på mig som gick förbi och min enda tanke var att såhär måste massor med miljoner människor göra varje dag och flera gånger per dag.

Jag har inte haft så många påringningar av mina grannar på dörren heller så det finns fler handlingsförlamade personer (det krävs att något händer för att vi ska våga öppna oss).

Så nu dricker jag mitt vatten med andakt!

Bild från rex.regeborg.se

No comments:

Post a Comment