Thursday 19 August 2010

Ett år till...

Då har man blivit ett år äldre. Dagen började med spöregn men slutade med att solen visade sig och en del luftballonger flög förbi kullen där vi bor vilket är härligt. Har dock känt mig lite nedstämd idag vilket jag inte haft någon anledning till alls eller är det för att man börjar bli gammal? Tror att det är höstvindarna som jag inte är riktigt redo för än.

I morgon ska det dock bli riktigt kul att förbereda sig för Gustavs namngivningsfest som jag hoppas blir lyckad. Det skulle bli en liten sammankomst med familj och närmsta vännerna men det blir 24 vuxna och 8 barn så en del folk ändå. Så är det när man har stor familj. Det ska bli en lättsam tillstälning utomhus så jag hoppas på fint väder. Farmor lyckades rota fram släktens dopklänning som är mycket fin men Gustav ser ut som om jag försökt få honom att vara min docka i klänningen så vet inte om det är någon succé direkt men det är roligt att klänningen som min far hade finns kvar. Det ska visst finnas broderat i den vilka som haft klänningen men jag kan inte hitta några namn. Kanske är det insytt med osynlig tråd...som i Kejsarens nya kläder. Jag tänker dock spela gästerna ett spratt och vad det blir får ni veta senare...

En liten skattjakt blir det för barnen och tipspromenad för de vuxna. Någon som tycker att det är något som man absolut måste ha med på en namngivning förrutom vackert väder?

Sov Gott!

2 comments:

  1. Hej Pilo!

    Tack för din fina kommentar på min blogg! :) Tack vare din kommentar hittade jag ju hit till din fina blogg. :) Visst är det spännande att ett enda litet klick kan leda till en ny värld att lära känna? :)

    Grattis i efterskott! Jag hoppas att du hade en riktigt fin födelsedag? :) Och vad kul med namngivning. Jag hoppas det blev fint väder och att ni hade en mysig dag. :)

    Sköt om dig!
    Kram Lotta

    ReplyDelete
  2. Hoppas att ni fick fint väder på namngivningen och att hela tillställningen blev lyckad. Grattis i efterskott till dig också.
    Kram!

    ReplyDelete